✍🏻 [عریضه:] «عرض می‌شود خدمت جناب شریعتمدار (کثّر الل‍ه أمثاله، و طوّل الل‍ه عمره) که: این اقلّ الطّلبة، در سال سابق قریب به چهار ماه ناخوش بودم، به طریقی که مجلس درس احدی از علما نمی‌توانستم حاضر شوم، و بقیّهٔ سال مشغول بودم.

▫️ و در این سنهٔ حاضره، قریب به چهار ماه ناخوش شدم، به قسمی که از تحصیل باز مانده، و باقی را مشغول تحصیل بودم.

▫️ و آنچه از سال مانده است بنای تحصیل و آمدن مدرسه دارم. چنان‌چه مستحقّ وظیفه هستم، به خطّ شریف در صدر عریضه به جناب حاج میرزا هدایت بنویسید که وظیفهٔ دعاگو را بدهند. و اگر مستحق نیستم توقّع ندارم.

✏️ [جواب:] در صورت مفروضه، با عدم اعراض، مستحق می‌باشد.

▪️ [سجع مُهر:] اللهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد».

💡 احتمال می‌رود که صاحب سجع مزبور، مرحوم شیخ محمّد بارفروشی باشد. نامه‌ای از بارفروشی به مرحوم سیّد اسماعیل عمادی حائری مازندرانی (م ۱۳۵۰ ق) با سجعی شبیه سجع مزبور در (t.me/jafarian1964/10263) قابل ملاحظه است.